sâmbătă, 18 iunie 2011

Pasajul Basarab din Bucuresti a fost deschis

Sambata, 18iunie 2011, a fost deschis Podul Basarab. La deschidere nu avea cum sa nu participe Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu. Ziua de sambata a fost alocata strict pentru pietoni, pentru cei care au vrut sa il parcurga la picior, cu bicicleta. Duminica au avut liber sa il testeze si masinile.
Pasajul a fost inaugurat si cu o parada la care au participant fanfare (Fanfara Angelys, Fanfara Valahia, Fanfara Ploieşti şi Fanfara Jandarmeriei), motociclisti pe Harley Davidson,ansambluri populare, masini de epocă.
Pasajul Basarab realizeaza legătura rutieră şi de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu - Şoseaua Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bulevardul Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şoseaua Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principal de circulaţie al Municipiului Bucuresti în partea de nord-vest. Viaductul principal al pasajului are o lungime totală de 1450 de metri - din care 117 metri Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa, respectiv 340 de metri Podul Hobanat peste zona Gării de Nord, cu bretele de acces la pasaj de 1126 metri lungime şi rampe de acces de 1250 m. Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole, a râului Dâmboviţa peste podul existent lărgit şi a căii ferate în zona Gării de Nord.
Luni, 30mai 2011, podul a fost supus la diverse teste, teste care au continuat pe parcursul a trei zile, structura de rezistenta a pasajului lung de 1,9 kilometri fiind testata cu 13 tramvaie si 26 de camioane, gradul total de incarcare ajungand la 1.500 de tone, conform constructorilor.
Constructia podului a durat 5 ani, lucrarile au inceput in noiembrie 2006, si a costat 204milioane de euro.
Tramvaiele liniei 34 vor circula pe Pasajul Basarab, intre Calea Vitan si Bulevardul Banu Manta, apoi pe un traseu prelungit pe Soseaua Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Soseaua Orhideelor, Bulevardul Vasile Milea, Bulevardul Timisoara, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Ghencea, pana la terminalul "Ghencea".
Traficul pe Pasajul Basarab este monitorizat video la cele doua capete. Pe pod au fost montate 23 de camere fixe si doua mobile, iar sub pod sunt alte patru fixe si doua mobile. Este estimat un trafic de 80mii de masini zilnic.


Pasajul Basarab harta, proiect

Pasajul Basarab - vedere de sus

Pasajul Basarab Buuresti inaugurare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu